FANDOM

Cameron-diaz

Cameron Diaz

Cameron Michelle Diaz (*30.8.1972) je herečka a bývalá modelka. Slavnou se stala v devadesátých letech díky rolím ve filmech Maska, Svatba mého nejlepšího přítele a Něco na té Mary je. Další známé role ztvárnila v Charlieho andílcích nebo při dabignu princezny Fiony v sérii animovaných filmů Shrek. Cameron má na kontě čtyři nominace na Zlatý Glóbus a to za filmy Něco na té Mary je, V kůži Johna Malkoviche, Vanilkové nebe a Gangy New Yorku.

Rodina Editovat

Fam

Cameron s rodiči

Seven

Seventeen Cover

TheresSomethingAM

Něco na té Mary je

Shrek

Shrek

Images

Zatím spolu, zatím živi

Matt

Cameron Diaz a Matt Dillon

Justin

Cameron a Justin

Paul

Paul

Alex

Cameron a Alex

Cameron se narodila v San Diegu (Kalifornie) jako dcera Emilia Diaze (1949-2008) a Billie (rozené Early). Emilio byl z Kuby, do které se jeho prarodiče přestěhovali ze Španělska. Billie má anglické, německé a čerokézké předky.
Cameron vyrůstala se dvěma staršími sourozenci, sestrou Chimene a bratrem Michaelem.

Modelka Editovat

V šesnácti začala Cameron kariéru modelky. Podepsala kontrakt s Elite Model Managment. Následujících pět let cestovala po světě a předváděla oblečení takových značek jako je Calvin Klein a Levis.
V sedmnácti letech se objevila na obálce časopisu Seventeen (červenec 1990).

Herečka Editovat

Roli ve filmu Maska (1994) Cameron získala bez jakýchkoliv předchozích zkušeností, jen na doporučení agenta Elite. Hned potom začala navštěvovat kurzy herectví. Ve filmu ztvárnila roli Tiny Carlyle, zpěvačky a lásky hlavního hrdiny. Jejím hereckým partnerem byl Jim Carrey. Snímek měl obrovský úspěch a Cameron získala za svou roli několik nominací.

Následující tři roky hrála Cameron hlavně v nízkorozpočtových nezávislých filmech jako Poslední večeře (1995), Líbánky bez ženicha (1996), Ona, jedině ona (1996), Falešné svědectví (1997) a Extra život (1997). Měla hrát i ve filmu Mortal Kombat, ale nakonec se role musela vzdát kvůli zlomenině ruky, kterou si způsobila při přípravě na natáčení.

Do světa vekého filmu definitivně pronikla s filmy Svatba mého nejlepšího přítele (1997) a Něco na té Mary je (1998) - za tento film byla nominována na Zlatý Glóbus. Velký úspěch u kritiky sklidila za svůj výkon v V kůži Johna Malkoviche (1999). V letech 1999-2000 se objevila ve spoustě filmů, například Co vlastně ženy chtějí?, Šest pohřbů a jedna svatba, Vítězové a poražení a samozřejmě i veleúspěšné adaptace Charlieho andílci. V roce 2001 následoval film Vanilkové nebe a dabing ve filmu Shrek, za který obdržela 10 milónů dolarů.

V roce 2003 sklidila další úspěchy za film Martina Scorsese Gangy New Yorku a také se stala třetí herečkou, která za roli ve filmu obdržela 20 miliónů dolarů - šlo o film Charlieho andílci: Na plný pecky. Další filmy byly Zná ji jako svý boty (2005) a Prázdniny (2006). Původně si měla znovu zahrát s Jimem Carreym ve filmu Finty Dicka a Jane, ale nakonec dala přednost Zná ji jako svý boty. V první polovině roku 2008 prý vydělala 50 milónů dolarů, za film Mejdan v Las Vegas a pokračování Shreka. V roce 2009 zářila v Je to i můj život a The Box.

Forbes v roce 2010 označil Cameron za nejbohatší hispánskou celebritu. Ve stejném roce naposledy dabovala princeznu Fionu v závěrečném dílu Shreka - Shrek: Zvonec a konec a podruhé si zahrála s partnerem z Vanilkového nebe Tomem Cruisem, tentokrát v akční komedii Zatím spolu, zatím živi.

Vztahy Editovat

Carlos De La Torre'
Cameron se s video producentem potkala v roce 1990, kdy natáčela reklamu pro LA Gear. Strávila s ním šest let. Rozešli se kvůli velkému úspěchu s filmem Maska.

Matt Dillon
Chodili spolu tři roky a svůj vztah ukončili po dokončení společného filmu Něco na té Mary je. Matt později řekl, že jejich vztah nevyšel, protože on nebyl připravný se usadit. Také označil Cameron za svojí Múzu.

Edward Norton ?
Cameron a Edward spolu byli viděni na Super Bowlu v roce 1999, ale nikdy randění nepotvrdili.

Jared Leto
Pár od září 1999 spolu vkročil do nového milénia a všechno vypadalo velmi nadějně. Pak ale přišel březen 2003 a Cameron s Jaredem oznámili rozchod. Prý to bylo kvůli Cameronině kariéře, která nabírala obrátky a Jaredové kapele 30 Seconds to Mars.

Justin Timberlake
Už měsíc po rozchodu s Jaredem se Cameron začala scházet s Justinem Timberlakem. Vydrželo jim to tři roky a během té doby Cameron vyhrála spor s časopisem National Enquirer, který publikoval zprávy o tom, že jí Justin byl nevěrný.

Kelly Slater
Leden 2007 a krátké randění se surfařem Kellym.

Criss Angel
V květnu s ním Cameron měla několik schůzek, ale ze vztahu nic nevzešlo - Criss měl rozvodové problémy se svou ženou.

Jude Law ?
Cameronin herecký partner z filmu Prázdniny prý s hvězdou vyrazil na několik romantických schůzek - alespoň podle "jemu blízkého zdroje". Nikdo z nich to ale nepotvrdil.

Gerard Butler
Bylo potvrzeno, že Cameron si užila několik tajných schůzek se skotským hercem.

Paul Sculfor
S britským modelem Paulem strávila Cameron téměř rok (2008-2009), pak se ale rozešli kvůli přílišné vzdálenosti. "Jsme stále přátelé," komentoval rozchod Paul.

Keanu Reeves ?
Několik schůzek v roce 2009.

Alex Rodríguez
V současné době Cameron chodí s hráčem basebalu Alexem. Jejich vztah trvá od přelomu jara a léta 2010.